Bloem Daarnaast zijn echt mensen die misbruik maken. Dat is misschien moeilijk voor te stellen maar dat is echt zo.
Dat geloof ik direct hoor! Maar ik snap alleen niet waarom mensen met een gemiddeld of hoger inkomen daarvoor financieel verantwoordelijk worden gehouden. Ik vind een andere vorm van controle of meer controle op het feit of iemand er echt recht op heeft dan logischer. Ik vind het gewoon krom dat Pietje de boel bedonderd en dat Elsje daarom meer moet betalen, omdat zij een hogere ziekte-uitkering heeft.
Bloem Deze mensen betaalden gewoon eerst zelf hun huishoudelijke hulp. Dat konden ze prima betalen. Waarom moeten wij daar allemaal aan mee betalen?
Een deel zal het zeker niet prima hebben kunnen betalen, maar hadden geen keus. Deel kan het inderdaad wel betalen. Ik vind het zelf niet okรฉ dat je nog eens financieel extra gestraft moet worden voor je ziek zijn. Terwijl anderen die ziek zijn het wel krijgen.
Wij zouden het ook zelf wel kunnen betalen als het echt moet. We hebben jarenlang goed kunnen sparen en daar zouden we het best van kunnen betalen. Dat spaargeld is echter niet oneindig en is ook bedoeld voor onderhoud huis, auto reparaties etc. Mijn ziek zijn heeft mij in een half jaar tijd bijna 3000 euro gekost (deels ook doorlopende zakelijke kosten als zzp-er) icm met een veel lager inkomen en de teller aan kosten loopt gezellig door. We zouden het desondanks best een hele tijd kunnen uitzingen. Totdat de bodem van onze schatkist in zicht komt en er een onverwachtse reparatie aankomt.
Dus ja dan ben ik maar degene die volgens sommigen een soort van misbruik maakt van mijn recht op wmo. Ik ben zelfs super blij met de wmo en maak er ook nog zeer dankbaar gebruik van! Dankzij die wmo heb ik vervoer naar het ziekenhuis en hebben wij huishoudelijke ondersteuning. Ik heb de afgelopen jaren met mijn hoge inkomen een hele hoop belasting betaald voor anderen (waar ik altijd volkomen achter heb gestaan) en nu zit ik zelf in een kutsituatie en betalen anderen voor mij mee. Ik wil wel ruilen met ze hoor. Krijgen ze mijn gezondheid erbij ๐.
Hopelijk kom ik er straks weer redelijk bovenop en betaal ik weer voor anderen. Ik gun het ze van harte. Helemaal nu ik weet hoe verrot het is als je zelf in deze situatie zit en en dat dit soort hulp zo fijn is!