Blokker wil opnieuw winkels openen in Nederland - https://nos.nl/l/2565702
Ik ben nieuwsgierig, missen jullie de Blokker nou echt? Kwamen jullie daar vaak?
Ik denk dat de laatste keer dat ik bij een Blokker binnen geweest ben toch zeker zo'n 10 jaar geleden geweest is. Na de zoveelste rebranding dat ze in ons filiaal alle interieuraccessoires eruit hebben gegooid was er gewoon niks interessants meer te vinden. Schoonmaakmiddelen zijn vele malen goedkoper bij de action/wibra, huishoudelijke apparaten haal ik bij de mediamarkt, servies bij de Hema/Ikea, voor mij persoonlijk had het gewoon niks unieks meer waardoor het nog de moeite waard was.
Dus dat zoveelste faillissement van vorig jaar, ja lullig. Het was een bekende naam, onderdeel van het Nederlandse straatbeeld, een stukje nostalgie misschien, maar in mijn ogen was de Blokker al lang niet meer relevant. Maar nu willen ze wéér winkels gaan openen? Na de zoveelste doorstart/rebranding/mislukte poging? Wordt het niet eens tijd om er gewoon bij neer te leggen dat er gewoon geen plaats meer is voor de Blokker in de huidige tijdgeest?
Maar ik vraag me dus af of ik de enige ben die er zo over denkt. Kwamen jullie er wel regelmatig? Missen jullie het? Denken jullie dat nog een nieuwe poging nu wel zou kunnen slagen?