CrazyCatLady Maar is het zo geleidelijk? Of doen ze gewoon precies wat ze gezegd hebben te zullen doen maar mensen niet wilden geloven? 🤷♀️
Naar mijn idee is het wel heel geleidelijk, maar is het de laatste paar jaar pas echt heel duidelijk, maar is er al ver voor project 25 een bepaalde tendens ingezet.
Voorbeeld vind ik wel de abortuswetgeving. In de jaren ‘90 kregen staten al de bevoegdheid om het recht op abortus deels in te beperken, wat uiteindelijk een paar jaar geleden heeft geleid tot Roe vs. Wade. Ook de opleving van het conservatisme vind ik ook wel een hele geleidelijke ontwikkeling en trump heeft daar natuurlijk lekker aan bij gedragen door oa in zijn eerste termijn al allerlei conservatieve republikeinse rechters te benoemen. Ik geloof vanaf 2011 ongeveer zag je dat scheiding tussen staat en religie in de VS al steeds minder duidelijk werd. Alleen het was toen nog op een hele kleine ‘onschuldige’ schaal, zoals bijv de infiltratie van religie op openbare (!) scholen door after school clubs. Oftewel evangelische bekeerclubjes, waarbij kinderen werd geleerd dat als ze hun ouders niet zouden bekeren het slecht met hun ouders zou aflopen.
Misschien is de kredietcrisis van 2007 een enorme trigger geweest en dat machtsbeluste figuren toen al dankbaar gebruikt gemaakt hebben van de onvrede van mensen door langzaam een bepaalde richting in te slaan. Hitler heeft natuurlijk exact hetzelfde gedaan met de beurskrach in 1929 😬.