Honkeytonk Maar bv in die aflevering van boos zei een slachtoffer dat ze geen nee oid durfde te zeggen en maar gewoon mee deed.
Dus dan heeft de vraag gewoon geen zin en moet je zeggen in een macht/professionele relatie is het gewoon een no go. Altijd.
Maar ben blijkbaar een van de weinige die dat vind
Ik denk dat er een heleboel gedaan moet worden aan voorlichting en opvoeding.
Van de week was ik met M op de kinderboerderij en hij was in de zandbak aan het spelen. Hij wordt in mei 3 jaar en pakt nogal eens wat af van andere kinderen, dus daar ben ik mee bezig om te leren dat hij niet zomaar iets van anderen mag afpakken.
Wat mij echter opvalt, is dat moeders van meisjes van rond zijn leeftijd bijna altijd zeggen “dat geeft niet”, “samen spelen”, “laat dat jongetje er maar even mee spelen”, “kijk, hier heb je iets anders om mee te spelen” of iets in die trant, als M iets van hun dochter heeft afgepakt.
Ik sta dan echt van binnen te koken, want ik wil niet dat hij dingen zomaar van anderen afpakt, plús zo leer je meisjes toch om meegaand te zijn, en niet voor zichzelf opkomen?
Maar ik denk hier de laatste tijd behoorlijk veel over na en dan ga je dit soort gedrag dus echt overal zien. En nu is het een stom speeltje, maar als ze wat ouder zijn, is het hun lichaam waar ze niet voor op durven komen.