[verwijderd] even advocaat van de duivel, ergens begrijp ik het ook wel. Het huidige kabinet heeft al verschillende keren aangetoond dat ze het niet kunnen, maar komen overal mee weg. We hebben een premier die door zijn levensstijl niet in aanraking komt met de gemiddelde mens en compleet afgesloten lijkt te zijn van de realiteit, en dan heb je links die zo gefocust zijn op klimaat dat ze lijken te vergeten dat mensen meer zijn dan milieuvervuilers.
Vorig jaar was er een belangrijk debat wat iedereen aan ging (zal wel iets corona-gerelateerds zijn geweest) en links was compleet spoorloos. Alles wat er wel gezegd werd op hun pagina's was volgende maand is de klimaattop!
En ik snap het hoor, klimaat belangrijk enzo, maar hallo.. Er is meer dan dat. Ik voel me totaal niet meer gerepresenteerd door links.
En dan kan je zeggen wat je wil, extreem rechts praat over mensen. Weliswaar wit, hetero, man, Henk en Ingrid type mensen, maar vanuit dat punt kan ik wel begrijpen dat er dan mensen zijn die zich daar door laten verleiden. Ik denk niet dat alle extreem rechts stemmers de mening van die partij delen wanneer het gaat om mensenrechten, racisme en homo/transfobie, maar als je er niet direct mee te maken hebt lijkt het een kleine ver van je bed opoffering om maar gehoord en gezien te worden op andere vlakken.
Ik zal eerder mijn nieuwe schoenen opvreten dan ooit op een rechtse partij te stemmen hoor, maar eerlijk is eerlijk, als er op dit moment verkiezingen zouden zijn weet ik niet of ik nog wel zou stemmen op de partijen die ik voorheen in overweging heb genomen. Misschien dat het blanco wordt, ik weet het gewoon niet meer.