• [verwijderd]

Hopsatee dat zou het nu onderhand wel moeten zijn toch? 🤔

June Het is geen ongeluk maar moord.

Klopt, helaas 😔
Bedankt allemaal, lief.

Hopsatee ik hoop snel, heeel snel.

Ik wacht op berichten dat het voorpagina nieuws dat de komkommers steeds maar uitverkocht zijn 😩

Jules net een impressie gekeken van de uitvaart zo mooi, al die mensen die aan de kant van de weg stonden en niet alleen agenten. Kreeg er een brok van in mijn keel 🥺

De combinatietest wordt stopgezet. Sinds vrouwen kunnen kiezen voor de NIPT of combinatietest kiezen dusdanig weinig vrouwen voor de laatste dat de kwaliteit ervan niet meer gegarandeerd kan worden. Het RIVM heeft geadviseerd om de test niet meer aan te bieden en de staatssecretaris volgt dat besluit. Per oktober kun je dus waarschijnlijk alleen nog maar kiezen voor de NIPT.

Femkes echt? Ik dacht dat in bepaalde kringen de combinatie test nog gebruikelijker is (hier in een christelijke omgeving in ieder geval, omdat ze vanwege geloofsovertuigingen toch de zwangerschap niet willen afbreken).

Ben benieuwd of die vrouwen dan uiteindelijk toch voor de nipt zullen gaan of de testen dan helemaal niet meer doen.

Blue Ja, ik was ook wel een beetje verbaasd over de snelheid. Toen ik zwanger was van mini moest ik de NIPT nog zelf volledig betalen en was dat nog een aardig bedrag. Nu ongeveer 5 jaar later helemaal anders.

Blue vanaf september heb je de 13 weken echo ook er bij die je standaard kan kiezen.

Combinatie test is bloedprikken + echo
        Nipt test en 13 weken echo = is hetzelfde, bloedprikken en echo.

Dus eigenlijk veranderd er niks, op de naampjes en de techniek na 🙂.

Blue
        Als ik het zo lees zit er inderdaad niet veel verschil in volgens mij.
        Combinatiest hebben wij trouwens ook nooit gedaan.

https://nos.nl/artikel/2390172-kinder-ic-s-liggen-vol-met-jonge-rs-patienten

middenin de zomer he.. geloof niet dat dat eerder is gebeurd. De eerst na corona gevolgen verschijnen al. Jammer dat er niet zoveel geld in een goed vaccin voor het RS virus gestoken wordt, het gaat toch om onze kinderen. (maar ja, ik snap , de doelgroep is relatief klein, maar toch.)

Weet iemand hoe het qua vaccinatiegraad zit qua mazelen enzo in NL ? Hoop echt niet dat we straks nog een mazelen uitbraak krijgen.. met een baby op komst.

Honkeytonk
          Nou ja, kleine doelgroep.
          Ik las gisteren dat het wereldwijd doodsoorzaak nr. 2 is onder zuigelingen. Alleen bij ons overlijden er eigenlijk geen kinderen aan, vanwege de goede zorg hier.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/vaccinaties/cijfers-context/trends#node-trend-vaccinatiegraad-zuigelingen
          Ik vond hier trouwens cijfers over de vaccinatiegraad. Voor mazelen staat 93,6% dacht ik, dus dat is wel onder de norm van de WHO, die is 95%

Honkeytonk denk dat het voor de vaccinatie graad van de mazelen heel erg afhangt van in welke streek je woont.
            Denk dat het percentage gevaccineerden in de Biblebelt bijvoorbeeld relatief wat lager is.

Mamabeertje ik bedoelde meer of deze is afgenomen door corona, maar in je linkje staat al dat de verwachting is van niet. Ik had ergens gelezen, dat wereldwijd die vaccinatiegraad wel enorm was afgenomen door corona.

https://www.scientias.nl/miljoenen-kinderen-lopen-basisvaccins-mis-door-corona/

Deze cijfers zijn dus niet van NL. Evengoed, nog steeds een ramp als er dus kinderziektes opnieuw gaan uitbreken daar..

Blue ja klopt, waar wij wonen is hij relatief hoog in de jaren voor corona. Was vooral benieuwd, of door corona in NL ook minder werkt gevaccineerd, maar het lijkt er op van niet.

Niet dat dat dus het probleem minder groot maakt.. juist niet. Maar heel egoïstisch, wel minder direct gevolgen voor ons.

Honkeytonk dokter denkt dat onze jongste RS heeft. Is al een week ziek. RS krijgen alle kinderen in hun eerste jaar alleen voor zuigelingen is het echt gevaarlijk. Anders verloopt het gewoon als een gewone verkoudheid of griep zoals M nu heeft.

Opvang is 50% van de kindjes nu afwezig waarvan er 10 aangetoonde RS hebben…

Honkeytonk las gisteren dat dat vaccin er binnen 1 a 2 jaar aan zit te komen gelukkig. Wij hadden laatst ook een baby van een week op de praktijk en meteen ingestuurd. Ook RS, echt zo sneu.

Hopsatee Wat voor klachten heeft M dan nu? Kan je dat bij de huisarts laten testen? @Liekje81 weet jij dat? Want een hoop joh! Wij hadden ook veel zieken, N die hoest al een paar weken, getest op corona maar dat was het niet. Omdat hij niet echt ziek ziek is, nog niet bij de huisarts geweest, maar omdat het al lang duurt, misschien toch maar eens binnengaan. Hij heeft nu ook ontstoken traanbuisjes, hij huilt snot. Zo sneu.

Ik begreep trouwens als ik nu RS krijg, de baby ook beschermd is? Kan ik dat ook laten testen? (echt he.. door corona wil ik alles laten testen volgens mij 😉).

We hadden N dinsdag thuis gehouden van de opvang, belde ze, hij mag wel komen hoor. Ik zei, ik weet het, maar hij is gewoon niet lekker, dan is thuis toch het fijnste. Wel lief dat ze nog even er achteraan belde. Door corona zijn we zo helemaal op regels gaan varen en moet je echt weer even stil staan van goh, hij is gewoon niet lekker, dan is, als het mogelijk is, thuis toch gewoon het fijnste.

Liekje81 Ah dat is al best vlot. Hopelijk delen ze dit dan eigelnijk uit eerst in de landen met minder goeie zorg..