Vanmiddag waren we op een verjaardag waarbij een jongetje aan onze oudste vroeg of hij mee wilde kijken op zijn telefoon naar (blijkbaar) TikTok filmpjes. Ik denk dat hij 9 A 10 jaar oud was? Op een gegeven momenten zegt hij
‘dit filmpje ga ik plaatsen’
waarop ik zeg ‘ik heb liever N niet op het internet’ waarna iemand anders reageert het is maar de helft van zijn gezicht… dus?!
Nou ja, ik dacht ik heb geen zin in gezeik, laat maar. Ondertussen hield ik ze ontzettend goed in de gaten, op een gegeven moment zegt het jongetje weer ‘dan moet je zo en zo doen’ en ik zie dat hij weer wilt opnemen dus ik sprint er nog net niet naartoe en vertel hem dat ik mijn kind niet op TikTok wil hebben omdat hij geen idee heeft wat dat is en omdat het allemaal niet in mijn beheer is plus N is pas 5.
Ik werd nog net niet uitgelachen door de volwassenen. Ze begonnen zelfs te fluisteren, ben ik nou zo vreemd dat ik dat gewoon niet wil?! 😫 Buiten dat, hoezo mag een kind van die leeftijd filmpjes online plaatsen zonder dat zijn ouders toestemming geven. Ik kreeg echt een error. 🙃