iMoeder Zeker op het vwo niet. Er werd daar wel meer stiekem drugs gebruikt en gedronken.
Mijn klasgenoten organiseerden bijbelstudies en gebedsmomenten in de pauze. Alcohol nauwelijks en drugs al helemaal niet. Ze waren allemaal heel aardig en ik kon met iedereen wel opschieten, maar ik was wel echt een buitenbeentje met alles. Ik was itt de rest een compleet losgeslagen tiener. Daar stond wel tegenover dat er wel een veilige sfeer hing op school en de laatste 3 jaar was er in mijn herinneringen ook weinig gedoe onderling. Er waren wel meer buitenbeentjes, maar op een andere manier dan ik en ik heb nooit het gevoel gehad dat het erg was als je er niet helemaal tussen paste. Als ik er op terugkijk, was het eigenlijk best fijn. Al zag ik dat zelf vroeger dus niet zo, want ik vond het allemaal maar suf.
Mijn echte vrienden zaten allemaal op de mavo en havo. Ik weet niet hoe het daar onderling aan toe ging, maar naar mijn idee was daar de onderlinge dynamiek wel heftiger. Veel meer geruzie onderling.
iMoeder Op de basisschool ben ik ook echt wel eens opgewacht door een groepje. Meerdere keren zelfs.
Het heeft je sterker gemaakt, maar toch vind ik het verdrietig voor je. Kinderen moeten zich veilig voelen en dit soort bedreigingen zouden niet mogen gebeuren.