Vulpen ik begrijp wel wat hij bedoelt maar ik vind het niet realistisch. Want teruggaan naar minder zorg is onethisch. Ja, ik ben helemaal voor het gesprek aangaan met ouderen vooraf aan een operatie of behandeling. Maar het blijft maatwerk. Je kan niet zeggen; u heeft waarschijnlijk nog maar 5 jaar te gaan, we geven u geen operatie want dat kost 20.000€ en u bent dat niet meer waard.
Zijn mening lijkt vooral gebaseerd op geld, niet zozeer op de mens zelf. Bang voor de dood noemt hij ook, maar kweenie.. misschien voor sommige zo. Is dat verkeerd? Ik vind van niet.
Hij zegt dat het bespaarde geld naar onderwijs of huizen kan gaan. Sowieso gaat het geld nevernooit daarheen want zo werkt het toch helemaal niet met begrotingen? ‘Dit jaar 10m bespaard, dat kan naar onderwijs.’ Zo wordt er niet geschoven. Alles wordt verdeeld uit 1 pot en de overheid verdeeld hoe zij achten dat goed is. Onderwijs krijgt te weinig, dat komt niet door de zorg, dat komt omdat overheid het geld liever ergens anders stopt.
Als overheid namelijk nou eens multinationals goed gaat belasten dan is er meer dan genoeg voor zorg, onderwijs èn huizen.
Ik gok dat deze arts VVD stemt 🤓