13 okt oudergesprek gehad waarin verteld werd dat de jongste vervelend kan reageren naar andere kinderen. Verschillende voorbeelden genoemt maar gebeurt niet elke dag of hele dag door. En natuurlijk vaak met het gegeven dat ze helemaal niet weten wat er vooraf is gebeurt. Ze hebben daarom een sticker systeem voor hem gemaakt, zonder overleg met ons, als hij naar de juf gaat dan krijgt die een sticker. Samen besproken waar het gedrag vanaf komt en wat aan te doen. Aangegeven dat ze ons op de hoogte moeten houden als er wat is gebeurt. Helemaal niks meer gehoord daarna.
Daarna 1 week school, 1 week vakantie en nu weer de laatste dag na 1 week school.
Ga ik mijn kind halen, komt de juffrouw vragen wanneer we een gesprek kunnen inplannen. Ik vraag waarom: gaat het niet goed dan? Jawel na de vakantie gaat het 9 van de 10x goed maar het komt nog wel eens voor. Wat verwacht je van een 5 jarige?? Dat die binnen 2 weken helemaal perfect is?? Waarom wil je een gesprek als het grotendeels goed gaat?? Waarom het zo enorm zwaar maken? En ook niet eens willen aangeven hoevaak en wanneer het gebeurt. Kom dan ook met concrete voorbeelden. Ik word hier echt zo ontiegelijk moe van. Had het bij het begin al aangegeven aan mijn man dat deze school zeker weten mijn jongste gaan vergelijken met mijn oudste.