Vulpen deze neef is drie a vier jaar jonger. Mijn andere neef is 3 jaar ouder. Heel stom, maar doordat hij jonger is denk ik nu dat ik het ook snel ga krijgen, want anders klopt het niet qua leeftijd ๐ฌ. Slaat natuurlijk nergens op, maar gevoelsmatig zou dit logisch zijn.
Het is zo wisselend in de familie. Ik heb familieleden die op hun 20e al ziek waren en op hun 30e een donorhart moesten (en ook relatief jong al zijn overleden). Maar mijn oma was al in de 60 en had het ook nog relatief mild. Ik hoop nu maar dat ik op mijn oma lijk. Ik vind het eng dat het nu zo dichtbij komt.
Mijn kinderen kunnen het ook hebben (50% kans). Nu zijn wij aan de beurt en straks mijn kinderen en de kinderen van mijn neven etc. Ik vind dat echt een rotidee. Ik had het liever nooit geweten dat ik dit gen had. Als ik geen kinderen had, had ik ook nooit gen-onderzoek laten doen. Dan had ik gewoon jaarlijks een cardiologische check up gehad omdat ik een verhoogde kans op het gen heb en dan had ik daar prima mee kunnen. Nu is het niet de vraag of ik het krijg, maar wanneer. Sommige dingen kun je beter niet zeker weten, weet ik inmiddels ๐ฌ.