Sorry het is een lang verhaal. Mijn hoofd zit duidelijk vol.
[verwijderd] Bloem Trees misschien een beetje gek maar ik weet niet precies hoe het is gegaan… De formulieren zijn een formaliteit, ik heb wel aangegeven dat als er een moment komt dat er extra hulp nodig is dat het via de instantie gaat waar hij al naartoe is geweest. Dat was helemaal prima.
Maar…🙄 Ik vertelde dat hij geprikkeld uit school komt en weer is begonnen met zijn broertje te slaan en dat dat voor ons wel een alarmbel is. Hij word dus niet helemaal goed gezien(?) in welke vorm dan ook of hij is gewoon aan vakantie toe. Het weekend doet hem telkens wel echt goed.
Ik opperde dat hij cognitief misschien wat uitdaging miste waarop ze eigenlijk antwoorden dat ze het daar niet mee eens is aangezien bijna alle kinderen in die klas voorlopen en -dit vul ik zelf in- ze dus extra dingen aangeboden krijgen. Ik vraag mij trouwens af of er toevallig 7 kinderen in één klas zo voor kunnen lopen. 😶🤣
Zei willen graag het emotionele stukje waar hij qua kalender jaar in achter loopt stimuleren omdat dat volgens hun ook belangrijk is. Ze zei -en ik weet even niet precies meer hoe ze het formuleerde- maar het kwam erop neer dat het cognitieve ‘zo’ voorloopt dat dat wel goed komt en ze zich daar geen zorgen over maken. Of zoiets. Ze begon zelfs over het Leonardo onderwijs en als ze de kloof tussen verbaal en performaal meer naar elkaar toe zou ‘groeien’ hij dus best naar het Leonardo onderwijs kan, hier willen ze nu dus met hem mee aan de slag, wat ik overigens wel heel goed vind, want hij heeft er duidelijk last van. (Ik vertel het nu even in mijn eigen woorden) hij schijnt snel op te geven en te doen alsof hij het niet kan/weet, terwijl hij na enige aansprong en vragen waarom hij zegt dat hij het niet kan, zelf aangeeft dat hij even niet weet hoe hij de opdracht moet uitvoeren. Uiteindelijk na aansporing maakt hij eigenlijk alle opdrachten foutloos. Dus ik denk dat het perfectionisme/faalangst maar ook het disharmonisch profiel echt parten speelt op dit soort momenten en daar mag inderdaad zorg en aandacht naartoe gaan. Ik ben alleen bang dat ze zich daar misschien te veel op focussen? Ondanks dat ik het dus ook wel eens ben met dat stukje.
Ik vind het allemaal maar lastig, deels sta ik er achter en deels denk ik geef dat kind extra cognitieve opdrachten. Leer hem nou ook dingen die hem liggen, daar krijgt hij zelfvertrouwen van. Leer hem dingen over het mensenlijk lichaam, het sterrenstelsel, bacteriën, dieren ga met hem de diepte in. Waarom/hoe of help hem alsjeblieft de goede letters te leren schrijven/rekenen. 😬 Ik moet er dus echt even over gaan nadenken. Help. 🙈