Ysabella gevoelsmatig verdien ik het dan gewoon niet om lief gevonden te worden.
Ik denk juist dat het goed is dat je heel boos wordt. Hij ervaart die emotie ook en kan zo zien, dat hij niet de enige is, dat je het weer goed kan maken, dat het niks af doet aan de liefde die je voelt en dat boosheid een emotie is, die er gewoon mag zijn.
Ik weet dat tegenwoordig het principe heerst dat je altijd rustig en kalm moet zijn en geen boosheid mag laten zien en voelen bij je kinderen, maar het is wel een emotie die je kind ook ervaart. En mee moet leren omgaan. En wat is een betere leerschool dan zien hoe dat gaat?
Ik ben van de week ook gigantisch boos geworden tegen de oudste. En achteraf nog onterecht ook. Hij vroeg me ineens, mama waarom schreeuw je, nou toen brak ik ook. En hebben we vervolgens een heel constructief gesprek gehad. Over boos zijn, dat het er uit moet, waardoor je boos wordt en dat het niet altijd leuk is als ontvangende partij. Netjes sorry gezegd voor het schreeuwen. Vervolgens nog samen moppereend gelezen en veel geknuffeld.
Uiteindelijke en hele wijze les voor hem! Ook om voor hem te leren waar die emoties vandaan komen soms.