Het is niet echt een klacht, maar een schuldgevoel...
Ik werk in een bedrijf met 80% mannen (ca. 350 collega's). Ik zit zelf bijvv. op een afdeling van 10 collega's, waarvan 9 mannen. Er is aandacht voor diversiviteit in het bedrijf, vrouwen aan de top, persoonlijke grenzen, blablabla. De laatste tijd is er echter redelijk wat 'grensoverschreidend gedrag' van mannelijke collega's waarbij vrouwelijke collega's zich niet prettig voelen. Ik kan dat wel plaatsen; had van de week een jurk aan (geen decollete, op de knie, niet dat dit er toe doet). Ik voelde blikken branden, werd van top tot teen beoordeeld
voelde mij o gemakkelijk als ik door het kantoor liep en ipv met mij te praten gingen ogen meerdere malen over mijn lichaam. Het viel gewoon op en heb er geen fijn gevoel aan over gehouden (#lang leve de skinny jeans).
Gisteren kwamen een aantal collega's met het verzoek om een statement te maken. Iets richting HR en mannelijke collega's, waarbij de vraag was of ik daarin de lead kon nemen...
Ik kan dat niet (halllooo ik doe het met mijn manager), wil dat niet (wie denk ik wel niet dat ik ben) en voel me er niet prettig bij (sinds wanneer vertegenwoordig ik alle vrouwen). Heb dus vandaag aangegeven dat ik dit niet wil doen.
Nu voel ik mij schuldig.
En niet zo'n beetje ook.
Blijkbaar is er vertrouwen en laat ik alle vrouwen als een baksteen vallen...
Ik voel me echt k*t.