Dahlia ik zat eerder te twijfelen of ik je mijn horrorverhaal wel of niet zou vertellen, maar een kies eruit trekken met een actieve ontsteking, kan het veel erger maken. Je maakt een open wond bij een al actieve ontsteking, waardoor de ontsteking zich beter kan verspreiden door de kaak. Kort samengevat was hier het gevolg 4 weken lang 2 soorten ab slikken, tramadol (waar ik heel ziek van werd), drie dagen lang ijlen van de hoge koorts, een reusachtig hamsterhoofd (mijn rechteroog kon niet eens meer open vanwege zwelling 😬) en twee keer de boel opensnijden in het ziekenhuis om de boel schoon te maken/ te spuiten (en dat zonder verdoving, want dat werkt niet als het heftig ontstoken is en dat is echt 10x pijnlijker dan een wortelkanaalbehandeling zonder werkende verdoving).
De boel eruit trekken klinkt als een oplossing, maar hoeft het niet te zijn. Serieus ik vervloek de kaakchirurg, die het wel een goed plan leek op dat moment. Zijn collega vond het een zeer slecht plan trouwens, maar ik dacht dus dat het beter zou worden als de kies eruit was. Echter in de kies zat helemaal geen gevoel meer, dus het maakte helemaal niks uit. Het werd alleen maar erger.
Ik weet hoe verrekte pijn het doet, maar geef de ab wel de kans. Mijn ervaring is dat het na een paar dagen echt beter wordt na een heftige wortelkanaalbehandeling met heel veel napijn en dat was zonder ab. Bij jou dus mogelijk nog eerder.
Zou je eventueel niet zwaardere pijnstilling kunnen krijgen tot de ab werkt?