Dahlia bij heftige ontstekingen herken ik wel de heftige napijn na een wortelkanaalbehandeling. Logisch want er komt druk op de noodvulling te staan doordat er weer pus, vocht etc uitkomt. De tand zelf is in principe dood doordat de wortels verwijderd zijn. De pijn komt echt door de ontsteking.
Ik heb nooit ab gehad en meestal was het na een paar dagen over of een stuk minder, maar het is wel een heftige pijn. Twee keer gehad en was echt niet prettig. Een keer hebben ze de noodvulling er weer eruit gehaald (ik was zwanger en werd echt gestoord van de pijn en wilde niet zoveel pijnstillers slikken) en dat gaf direct verlichting. De andere keer was vooral veel pijnstillers slikken en de tijd uitzitten. Zodra de ontsteking weg was, geen enkele pijn meer en kon de behandeling hervat worden. Ik zou de tand er niet zomaar uit laten halen. Dit is echt na een paar dagen over.
Ik weet dat ik toen een combinatie mocht van 2x paracetamol plus ibuprofen. Ik geloof 3x of 4x daags?!?
Bij andere wortelkanaalbehandelingen nooit zoveel last gehad. Heeft volgens mij echt te maken met de heftigheid van de ontsteking. Ab geven ze niet heel snel is mijn ervaring.