Een keer per jaar hebben we een tuinfeest om de verjaardagen van de meiden te vieren. Mijn vader weet het weer te presteren om de dag daarvoor op vakantie te gaan. Wij wilden het nog wel een week eerder doen, maar dan had hij al een feestje. Andere data kunnen wij niet of wordt voor mij te druk icm andere afspraken in het weekend. Ook al vindt mijn vader dat ik dan maar dingen moet afzeggen, zodat zij kunnen komen?!?
Ik baal er wel van. Ik snap ook niet goed waarom hij niet twee dagen later op vakantie kan gaan (ze gaan 2 maanden lang naar hun stacaravan in zuid-Frankrijk met de auto, dus het zou prima kunnen). Ze zijn net anderhalve maand op vakantie geweest, dus het is ook niet dat ze er zo vreselijk hard aan toe zijn ๐ฌ.
Mag ik allemaal niet over oordelen, maar toch ben ik er verdrietig over. Mijn moeder is er natuurlijk ook niet en hij ook (alweer!) niet. En nee het zou mij niet moeten verbazen, want het is de zoveelste keer. Zelfs op de data dat ik beide keren uitgerekend was, gingen ze 4 weken op vakantie. Ik voel mij af en toe net een wees. Je hebt er toch geen zak aan.