Trees dit doen wij ook. En zijn ook heel duidelijk naar de kinderen, ander huis , andere regels en daar heb je er aan te houden.
@Ysabella met gillen zou wel een ding zijn, bij ons mogen ze niet binnen gillen en wel buiten, dus ik stuur ze altijd naar buiten als ze even willen gillen. Als iemand dat andersom zou doen , ga ik er wel in mee maar dat zou voor mijn kinderen ook wel raar zijn. Ik ken verder niemand die jou regel heeft van buiten niet en binnen wel gillen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat in een bui goed duidelijk zou moeten krijgen bij m'n kinderen π maar zou ze dan gewoon even meenemen en ergens samen met ze zitten (dat doe ik sowieso , een bui tussen de mensen in, is sowieso even samen apart gaan).
We zijn hier wel super consequent, maar luisteren doet mijn middelste niet hoor. Hij is 2, maar wordt door z'n lengte vaak 4 a 5 geschat , dus dat is echt wel vaak een uitdaging bij anderen. Want men verwacht ook gedrag van een 4 a 5 jarige.. wat toch tamelijk teveel is van een 2 jarige. En hij luistert dus ook voor geen meter π.
Met pijn doen haal ik hem trouwens gewoon weg hoor. Dat kan gewoon niet.
Wij hebben trouwens wel andere regels dan vaak gebruikelijk denk ik, dus we voeden de kinderen echt 2 ledig op. Thuis/familie en bij andere zijn duidelijke verschillen. Zo hoeven ze niet aan tafel te blijven als ze klaar zijn, maar is klaar wel klaar en alleen spelen, ze mogen bij ons over sommige meubels rennen en klimmen, ze mogen niet op hun kamers of boven spelen, (dit zorgt wel vaak voor verwarring π maar ja, ik wil het echt niet).