Vulpen
Hopsatee
Ja goeie vraag hoe je dat leert. Ik heb het wel thuis geleerd, mijn moeder was, niet vaak, maar wel echt boos soms als ik over grenzen ging. En ik was meer een bommetje als kind. En heb toch wel handvaten gekregen hoe je boos kan zijn zonder oncontroleerbaar te worden.
Bv; zelf even uit de situatie gaan. Laatst hadden de jongens onze kledingkasten helemaal leeg gehaald, na een lange en vermoeiende dag, dus mijn kontje was al kort, ze mochten niet op onze kamer en deden dat wel en toen ik binnen kwam om ze.weg te halen en even streng toe te spreken zag ik dus al onze kleding kasten leeg en over de vloer.
Ik voel dan echt wat knappen. Dus heb even geschreeuwd, potverdikkie jongens! Wat hebben jullie nou gedaan! En ik merkte dat ik even zo boos werd, dat ik bang was geen controle meer te houden, dus toen heb ik de jongens naar hun kamer gestuurd. En ben zelf even op m'n uitgeklede bed gaan liggen huilen, mopperen en toen heb ik alles opgeruimd en tegen de jongens gezegd dat ze op hun kamers moesten blijven.na 45 min had ik alles opgeruimd was m'n enorme emotie gezakt, heb ik ze dus nog wel toegesproken.
Maar ik heb denk ik nog meer geleerd op m'n werk, want ik was daar ook een bommetje. Ik ging ineens af, stond het hele bedrijf te schudden π. Heb echt geleerd om te doseren, als ik dat bommetje voel om weg te gaan , sporten helpt bv enorm goed voor zulke emotie.
Maar net als onze kinderen nu.. als ze boos zijn, dan zeg je toch niet, nou nu heb je gefaald hoor! Waarom zou je dat dan wel tegen jezelf zeggen?