[verwijderd] Ik bleef de hoop houden dat mijn ex zijn leven zou oppakken zodat de kinderen ook naar hem toe kunnen, maar daar is nog steeds geen zicht op. Die hoop moet ik ook maar eens laten gaan
Dat snap ik heel erg goed.. is ook heel logisch, maar dat kost jouw meer energie dan hij waard is. Jij bent je dan aan het aanpassen aan een beeld wat gewoon niet bestaat, terwijl je je energie beter kwijt kunt aan het omgaan met de situatie zoals hij is. Als je ex alsnog verandert is dat mooi meegenomen, maar daar kan je niet vanuit gaan.
Dat is lastig om los te laten hoor, dat snap ik. Heeft hier ook lang geduurd.. het is moeilijk om te bevatten dat er mensen zijn die zo met hun kinderen omgaan, en heel menselijk om toch het goede te willen blijven zien, blijven hopen. Maar in sommige gevallen gebeurt dat gewoon niet, en of dat wel of niet kan is niet jouw verantwoordelijkheid om het zo makkelijk mogelijk te maken voor hem. Laat hem maar moeite doen voor zijn kinderen.
[verwijderd] Neutraal terrein is overigens ook wat ik vaak voorstel maar hij laat de kinderen dan eigenlijk steeds zitten en komt dan uren later ineens naar mijn huis
Je mag echt wel een stuk harder zijn hoor.. Hij heeft zijn kans gehad, is niet op komen dagen, dan houd het op.
Ik bedoel het niet vervelend, maar je klinkt veel te lief voor hem 😬
Neem die controle over de omgang, jij bent degene die daadwerkelijk in belang van de kinderen denkt, hij is degene die fout is en zich moet bewijzen. Jij hebt de touwtjes in handen.
Omgang zal plaatsvinden op die en die datum bij krijspaleis/speeltuin X om zo laat. Is hij er niet, dan houd het op. Voor de kinderen is er dan niks aan de hand, die hebben gewoon een dagje krijspaleis.
Komt hij naar je huis, dan doe je niet open/trek je de deurbel eruit/zorg je dat je nog steeds bij het krijspaleis bent. Hij heeft zijn kans gehad, jammer dan. Dan moet hij de volgende keer maar op tijd zijn.
Heel hard, maar met dingen voorstellen en willen overleggen kom je er gewoon niet bij dat soort types. Hij toont duidelijk geen respect voor jullie, en dat zal niet veranderen zolang hij een alternatief aangeboden krijgt en jij het toestaat dat hij pas uren later komt opdagen.
Harde grenzen en hoppa, die zweep erover 😉
Dat zal in het begin echt wel onwennig zijn en heel tegenstrijdig voelen, en hij zal flink moeilijk gaan doen, maar ik garandeer je dat als je daar even doorheen bijt dat op termijn echt werkt om de rust terug te vinden.