[verwijderd] ik kan me zo goed voorstellen dat dat moeilijk is. Je wenst voor je kind de makkelijkste weg in dit leven en dat is, zeker op deze wereld, nou eenmaal als je een beetje doorsnee bent. Dikke knuffel voor jou
🔒Ongegeneerd klagen
[verwijderd]
Hopsatee dat is het vooral. Het leven is gewoon moeilijker wanneer je mensen (en hun acties) minder goed begrijpt en zij jou minder goed begrijpen. Nu is hij nog klein, men vind het schattig wanneer hij fladderend over straat rent of rustig in een hoekje zit te tekenen. Maar straks op school moet hij meedoen en ik denk dat hij dat moeilijk gaat vinden. Ik probeer niet te ver vooruit te denken, maar ik kan er niets aan doen, het gebeurd soms gewoon.
Tantetil , hij is ook heel lief, haha
[verwijderd]
Rietjesbeker precies dat inderdaad. Dankjewel
[verwijderd]
[verwijderd] Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Bij mijn dochter zien we ook wel dingen waarin ze anders is. Ze wordt momenteel onderzocht en ik ben zo bang dat daar toch uit komt dat ze in het ass zit. Van die gedachte word ik heel verdrietig en onrustig, terwijl ik eigenlijk denk dat dat het niet eens is. Ik kan me jouw gevoel dus heel goed voorstellen.
Aan de andere kant moet je op zo'n moment misschien maar bedenken dat hoe wij het beschouwel niet noodzakelijkerwijs ook zijn gevoel weergeeft. Misschien was hij wel heerlijk ontspannen in zijn eigen wereldje, tijdens het zoeken van steentjes. Misschien vindt hij zelf wel dat hij een top-dag had.
[verwijderd] Ja snap ik. Soms vliegen dingen je gewoon even aan, kan me voorstellen dat dit zo'n moment was.
[verwijderd]
[verwijderd] dat zei mijn vriend ook ja. 'Waarom zou hij balletje moeten gooien?' En dat klopt ook natuurlijk, maar mij ging het vooral om de realisatie hij echt anders is.
We staan nog helemaal aan het begin en ik merk dat ik erg onrustig ben (zoals jij dat goed zegt) voor hem. Ik wil dat het leven makkelijk is voor hem, en ik ben bang dat hij het op sommige vlakken moeilijk gaan krijgen. Dat doet mij wel verdriet. Hij is zo'n goede jongen, hij verdient de wereld en meer.
Net gewoon 1,5 uur bezig geweest om een rotmug op te sporen en te elimineren. Dat beest heeft gewoon uitgebreid op mijn benen zitten parasiteren
En nu lig ik uiteraard wakker
[verwijderd]
[verwijderd] wat een rotgevoel is dat hè. En helaas blijven die momenten van besef ook komen. Dat gaat niet meer weg want je zou het leven voor je kind zo graag zoveel makkelijker zien.
Gelukkig hebben kinderen, zeker zo jong, het zelf vaak niet door. Hun leven is altijd zo geweest. Maakt het voor ons niet makkelijker, maar het is wel iets waar je aan moet blijven denken.
En aan de andere kant, hoe heerlijk is het om te kunnen doen waar je je fijn bij voelt. Jullie geven je zoon die mogelijkheid. Dat is alleen maar heel mooi en fijn voor hem . Het is niet altijd makkelijk, maar wel het beste wat je als ouders zijnde voor hem kunt doen.
Mijn dochter werd/wordt door bepaalde familieleden wel eens gepusht om leeftijdsadequaat gedrag te laten zien. Dat gaat niet en levert alleen maar een gefrustreerd kind op. Gelukkig mag ze op de meeste plekken gewoon zichzelf zijn en dat is het belangrijkste.
[verwijderd]
Mijn dag had echt niet slechter kunnen beginnen.
[verwijderd]
@[verwijderd]
Ik stuur je een virtuele knuffel
Sterkte
[verwijderd] hoezo, wil je erover praten?
[verwijderd]
Ik ga winkelen! Echt vreselijk, maar mijn oudste dochter wil dit onwijs graag. De laatste keer dat ik echt naar een stad ben geweest om te winkelen moet voor de geboorte van mijn oudste zijn geweest. Ze wordt deze maand 9 jaar. Al die mensen, geuren en keuzes brrr.... waarom vinden vrouwen dit leuk?!?!?
[verwijderd] Ik ben me ervan bewust dat de situatie echt totaal anders is maar toch: mijn moeder is heel bang geweest dat ik een moeilijk leven zou krijgen toen bleek dat ik op een meisje verliefd was, en juist dát vond ik moeilijk, want het lukte me niet om daar iets aan te veranderen. Nu ik zelf kinderen heb snap ik haar zorg beter en ik denk dat elke ouder wel wil dat hun kinderen een makkelijk leven krijgen, maar het belangrijkste is toch ook (braak braak cliché) dat ze zichzelf kunnen zijn.
[verwijderd]
[verwijderd] moeilijk zeg . Ik snap dat je ontzettend zorgen maakt, want je wil het voor je kind zo makkelijk mogelijk zonder strubbelingen. Daarnaast lijkt mij de onzekerheid ook zo moeilijk? Je hebt wel je vermoedens, maar je weet niks zeker. Onze oudste staat nu op de wachtlijst voor onderzoek. Ik hoop nog steeds tegen beter weten in dat als we daar komen dat we krijgen te horen dat het een fase is waar ze wel overheen groeit (eentje die al vanaf haar geboorte duurt
).
[verwijderd] Succes! Het leukst aan winkelen is ergens wat lekkers gaan eten/drinken, misschien helpt dat vooruitzicht?
[verwijderd]
[verwijderd] Snap ik heel goed hoor. Ik denk dat bijna ieder moederhart dat wel voelt.
[verwijderd] Praat maar hier hoor, kleine Lai, ik kan me dat zo goed voorstellen... dat je moederhart breekt. Zoals ik het lees is je zoontje bezig met zijn eigen dingen en daar gelukkig mee. En dat is gewoon mooi. Hij is wie hij is. Maar ik snap dat je je zorgen maakt en je kind een zo “ gewoon” mogelijke ontwikkeling gunt. En als je dan het verschil ziet, dan lijkt me dat lastig.
[verwijderd] Lief van je dat je dat dan voor je dochter doet. Probeer van de nood een deugd te maken. Zelf nog iets nodig wat je alleen in de stad kunt kopen? Een leuk eettentje om uit te proberen?
[verwijderd] ik snap je!!!
Hier 3 jongens, die tegenwoordig alleen maar naar de h&m willen.... verder niks.
heel handig dus
Tantetil
Vandaan ging een stuk beter! Had de melatonine nu wat eerder ingenomen. Ik sliep nu best snel gelukkig. Nu was ik een beetje chagrijnig omdat de jongste mij wakker maakte vanmorgen en alles ging vertellen wat ze gister met papa gedaan heeft toen ik weeg was. Ze begrijpt nog niets van een ochtendhumeur