Cactusje Mijn moeder stond vroeger ook altijd op voor ons. Ik vond dat zo fijn! Heb dat als heel waardevol ervaren. Zij stond op, deed haar ochtendjas aan en dekte de tafel. Vervolgens ging ze zelf met een kopje thee aan tafel zitten en de een na de ander kwam langs om te ontbijten en lunch te maken. Als ik in de badkamer bezig was zaten mijn vader en broertje aan tafel. Tegen de tijd dat ik beneden kwam waren zij bijna klaar. We zaten dan nog even met zijn allen aan tafel, maar daarna gingen mijn vader en broertje naar boven om zich aan te kleden. Ik zat dan niet alleen te ontbijten, maar gezellig met mijn moeder. Als wij vertrokken naar werk/school ruimde zij de tafel op en dan ging ze zichzelf pas aankleden.
Ik snap dat pubers het alleen kunnen, dat ze een stukje zelfstandigheid moeten leren en dat het soms niet anders kan i.v.m. werk van de ouder(s), maar ik vind er echt niks mis mee om voor je kind op te staan en ben zelf ook zeker van plan om dat voor mijn dochter te blijven doen.