Het klinkt zo mooi.
Vriend beneden op de bank
Geeft om 00:30 de fles
Slaapt tot de volgende voeding beneden
Komt baby brengen als die honger heeft.
Praktijk
Vriend zit te gamen en let niet op de klok, geeft fles veel te laat pas als baby er om krijst (en ik daardoor wakker schrik)
Baby slaapt te lang vroeg in de avond waardoor hij daarna weer elke twee uur komt in de nacht.
De fles op tijd zou dit om moeten draaien. In ieder geval één voeding uit moeten stellen daarna... Baby maakt zijn nacht in de vroege avond, dus we maken hem elke twee uur wakker in de hoop dat hij dan wanneer wij naar bed gaan een lange rit maakt. Doordat vriend dit niet op tijd had gedaan, had baby zijn nacht al gemaakt.
Vriend komt direct na fles met een huilende baby boven met de opmerking "hij wil nog een slokje" (is niet zo, hij moet boeren) en ik zit weer de halve nacht met een baby op de arm, terwijl vriend een bos omzaagt naast me.
En niet één keer (en een boze vrouw), maar telkens weer. Serieus? Kerel ik word af en toe zo zat van je.
Ja, wees blij dat hij de fles nog geeft. Maar die drie uurtjes slaap om vervolgens door enorm gekrijs wakker gemaakt te worden, dat was niet nodig geweest.
HIJ vindt dat ik moet slapen en hij de fles moet geven. HIJ biedt het aan. Ik leg duidelijk uit wat er gebeurt als hij niet op tijd is, maar nee, het komt wel goed, hij snapt het, hij zorgt er wel voor.
Tweede keer deze week dat ik het probeer, maar ik geef het op. Dan zelf maar weer op de bank want de frustratie nadien is het gewoon niet waard.
Zo. Ben het kwijt. Nu leg ik de baby neer en ga ik zelf een kop thee zetten. Ik hoop dat vriend straks door gekrijs gewekt wordt uit zijn houthakkersdroom.