[verwijderd] Ik zou inderdaad niet meer mailen of erom vragen. Dat levert duidelijk niks op, te laat is het toch wel. In principe hoef je een buffer maar 1 keer bij elkaar te rapen. Daarna is de laat gestorte alimentatie steeds je nieuwe buffer.
Ik herken het trouwens wel hoor. Mijn ex bleef me heel lang achtervolgen met rare verzoeken, bedel berichtjes en boze berichten. Ik ging daar dan iedere keer vol tegenin om eens even goed te laten zien dat ik niet over me heen liet lopen. Mijn psycholoog wees me er uiteindelijk op dat dat contraproductief gedrag was. Negatieve aandacht is ook aandacht en daar was het hem om te doen. Vanaf toen ben ik alles gaan negeren. Ieder berichtje, doorgestuurde foto of video (ook onschuldige), ik reageer nergens meer op. Het enige waar ik kort en zakelijk antwoord op geef zijn dingen die echt over de kinderen gaan.
Na maanden heeft hij het toen opgegeven en sinds een tijdje heb ik zelfs het idee dat hij me los gelaten heeft. Het is dus iets van de lange adem, maar echt, negeren, negeren, negeren.