@Toch6 @Nescio M is er inderdaad al langer klaar mee, maar F verlangt nog echt naar een vader. Zij heeft nog de hoop dat het ooit zal veranderen en haar loyaliteitsgevoel naar hem toe is groter.
Tot het moment dat zij er klaar voor is om te zien hoe hij echt is en die hoop los te laten heb ik die behoefte te respecteren.
En ook los daarvan, juridisch gezien is het echt niet mogelijk om de omgang volledig te stoppen, zeker niet op basis van zijn houding naar mij toe.
@Deliana Dat is het nu al. Zijn reactie was op een mail naar mij met een vraag over wanneer ik de alimentatie kon verwachten. Het enige contact wat we hebben is (in theorie) zakelijk, maar daar moet dan eerst nog een hoop gezeik overheen. Zijn eerste reactie op mijn alimentatie-vraag was dat ik alleen maar profiteer van hem, en ik zo egoïstisch ben dat alles om geld draait, om vervolgens door te draven richting hoe hij niks hoeft te doen want ik hou de kinderen bij hem weg en weet ik het.
De afgelopen 3 maanden heeft hij de alimentatie ook steeds te laat betaald, puur als machtsmiddel om me bezig te houden met hem in een poging om me te breken. Zolang ik iets nodig heb van hem is er contact, en probeert hij op allerlei manieren om te krijgen van mij wat hij wil. Nu heeft hij zijn zinnen gezet op een vakantie, en zolang ik niet toegeef betaalt hij niet, tot het niet anders meer kan.
Uiteindelijk betaalt hij de alimentatie steeds net op het punt voordat ik het lbio in kan schakelen (dus binnen de 30 dagen), maar tegen die tijd zijn we al 2 a 3 weken bezig. Ik heb een uitkering en ben dus echt afhankelijk van die alimentatie, dus hij behoud daarmee zijn macht waardoor ik continu met hem in contact moet blijven..
Sociaal contact is er al jaren niet meer, uitgezonderd beleefdheidsgesprekjes wanneer de kinderen er bij zijn, maar er gaan gemiddeld 50 mails per maand doorheen voordat ik antwoord heb op een zakelijke vraag. Best vermoeiend 😔