@[verwijderd] Ik hoop dat het een fase is die jullie samen kunnen uitzitten. Ik zal je geen uitgekauwde tips geven, behalve: als je het niet meer trekt, stop er dan mee. @LucP en ik waren al máánden (niet overdreven bijna een half jaar) in diensten aan het slapen toen onze zoon over ging van ledikant naar bed. We sliepen in stukjes van 3 a 4 uur en wisselden dan om. En allebei nog gewoon werken overdag. Op den duur zaten we samen te janken op de trap, we konden niet meer. Toen een aanvraag gedaan voor zo eentje:

Soms zijn kinderen er nog helemaal niet klaar voor om in een 'groot' bed te slapen, maar zijn ze al te groot voor het ledikant. Dan is dit nog een optie. En wellicht is hij dan nog de halve nacht wakker, who cares! Hij zit in ieder geval veilig in zijn bed. Hij kan geen kant op en jullie kunnen wel slapen. Want je hebt slaap nodig om een beetje te kunnen functioneren.
Misschien is het bij jullie helemaal nog niet zo ver dat je over zoiets hoeft na te denken, maar ik noem het gewoon even. Als je totaal niet kunt slapen omdat er eentje zo loopt te spoken, dan biedt het wel een uitkomst.