iMoeder Ah oké. Je bedoelt als je iemand een cadeau hebt gegeven bijv voor zijn/haar verjaardag of iets anders speciaals of zo? Nee dat ben ik dan met je eens.
Waar ik het over heb in mijn reactie op het voorbeeld van Ysabella is dat je zelf iets hebt gebruikt, dat afgeeft omdat iemand het dan goed kan gebruiken en dat dan terugvraagt omdat een ander het daarna goed kan gebruiken. Ik meende dat het ook zoiets was waar het over ging. Maar misschien heb ik dat fout begrepen dan.
Als voorbeeld: ik geef een kinderfietsje af aan mijn vriendin omdat mijn kind er te groot voor is. Het kind van mijn vriendin gebruikt het niet of is er inmiddels ook te groot voor geworden. Als dan een ander dat fietsje goed kan gebruiken dan vraag ik gerust aan mijn vriendin of ze het fietsje nog nodig heeft want zo niet dan ken iemand die het goed kan gebruiken. Stel ze zegt dan van ‘ik wilde het afgeven aan een andere persoon of ik heb het net via marktplaats verkocht’ ook prima.
Het voorbeeld wat Ysabella hierboven heeft over een inboedel die ze hebben gekregen vanwege voor het eerst samenwonen, dat vind ik wel gek om terug te vragen. Dat is een cadeau vanwege een speciale gelegenheid. Stel Ysabella zou een kast wegdoen uit die inboedel en schoonouders vragen dan ‘heej, jullie doen die kast weg, wij vinden die geweldig en kunnen die goed gebruiken, mogen wij hem hebben?’ Dan zou ik dat weer geen probleem vinden.