Deliana Het ligt over het algemeen nogal gevoelig om over je ex te zeggen dat ze gestoord zijn. Maar sommige exen zijn gewoon daadwerkelijk gestoord. Wat hij nu doet is proberen om grip en controle over je te houden. Je hebt recent iets gewonnen en nu moet hij je terug betalen. Dat is waarschijnlijk niet eens een bewuste gedachte of opzet van hem. Hij zal waarschijnlijk oprecht denken dat hij een punt heeft etc. Daarom heeft het ook geen zin om er op in te gaan; hij spoort niet.
Ik zou je adviseren om alles wel binnen te laten komen (niet te blokkeren bedoel ik), maar het verder te negeren. En als je je niet veilig voelt, de politie te bellen om te melden dat je word lastig gevallen en het misschien escaleert. Bewaar vooral alles, maak screenshots zodat je het nog hebt als hij zijn eigen berichten delete.
En verder zou ik (als je dat niet al gedaan hebt), me inlezen op narcistische persoonlijkheidsstoornis en manipulatie. Ik zeg niet dat hij dat heeft, maar dan ga je op den duur patronen herkennen. En voor mij zelf helpt dat om wat meer in mijn kracht te komen en te snappen wat er gebeurd.