Ysabella
Dat is het ook. Het zal ook voor heel veel kinderen gelden. Het spontane is eruit, kan niet meer. Voorheen stapten we in de auto, nog even gauw naar die of die winkel, op een druilerige dag naar een ballenbak. Ze hoopt zo dat we dit jaar weer naar Hellendoorn kunnen, ze vond het fantastisch in het waterpretpark. We zijn er in de zomervakantie geweest en ze heeft het nog over de glijbanen. Ik kan haar nog niet beloven dat we weer gaan, want corona. Ik vind het heel verdrietig voor al die kindjes die eigenlijk ook maar thuis zitten te zitten terwijl ze al zoveel energie kunnen halen uit door bijv in een stomme intratuin te slenteren. Plantjes voelen, zien, ruiken. In een kledingwinkel alle stofjes voelen, in een ballenbak helemaal uit hun dak kunnen gaan, een dagje uit afsluiten in de Mac ipv in je stomme auto blijven zitten. Hoe meer ik erover nadenk, hoe verdrietiger het me maakt dat al die andere kindjes ook steeds maar hetzelfde doen, dat er weinig/geen ruimte is om spontaan erop uit te gaan. Gewoon omdat ik zie hoe intens mijn lieve meisje daar van kan genieten. Natuurlijk kunnen we naar buiten, maar mijn dochter wil ook wel eens naar intratuin/ action/ whatever om alles te kunnen bekijken, gewoon wanneer we daar zin in hebben.