[verwijderd] geen idee. Ze zijn heel erg vaag gebleven en heb er echt zelf informatie uit moeten trekken.
ik heb te weinig vruchtwater, hoofdje is te klein en in de hersenen bij de 3e ventrikel was (nog) vocht te zien.
volgens de echoscopiste waren die hersenen niet veel om zorgen over te maken, maar schenen ze nu extra onderzoek naar te doen ofzo bij t Erasmus.
maar later bleek dus dat hele hoofdje te klein was en in combinatie met te weinig vruchtwater gingen er wat bellen rinkelen. Ook had ik wel wat vochtverlies gehad (gedurende weken hoor al), dus mocht ook gelijk even door naar de gyn om te controleren of ik vruchtwater verloor of niet.
maar door hoe gyn en vk reageerden op de bevindingen ben ik toch wel ongerust geworden.
Onze dochter had ook een kleiner hoofdje, en dat zei ik ook meteen ‘oh maar dat had zn zus ook, maar buik en benen waren wel gewoon goed bij haar’. Toen begonnen ze over t hele plaatje wat telt zonder echt verdere uitleg hoe dan bij ons etc.
heb alleen geen idee hoeveel te klein haar hoofd was (6 jaar geleden en geen idee of ze t ooit gezegd hebben), maar deze zit in elk geval op de ondergrens. Hoeveelheid vruchtwater is ook op t randje....
anyway ik zoek ervaringsverhalen 😅 kan er niet zoveel vinden eerlijk gezegd: 🙁 heb wel topic geopend hier en op zp, maar nog geen reacties (logisch).
hoop maar dat dat iets positiefs is dan dat er weinig over te vinden is.