Ik werd van de week op het matje geroepen bij een collega. Er was iets gemaild dat noodzakelijk zou zijn, maar dat kon echt niet en dat moest mijn afdeling heel goed begrijpen. De mail waar het om gaat, heb ik niet verstuurd en was mij ook helemaal niet bekend, dus ik vraag door wat er nou precies gemaild is. Ja, dat wist ze ook niet precies, een andere collega had de mail ontvangen, maar het was echt een probleem, want het was echt onmogelijk om te realiseren en het was belachelijk dat we dat van ze verwachten. Maar ze zou de mail opvragen bij haar collega zodat ik er mee verder kan op mijn afdeling.
Krijg ik vanochtend een mail dat het niet is gemaild, maar genoemd tijdens een overleg. Maar nog steeds zonder verdere naam en toenaam of verdere specificatie wanneer tijdens het overleg (er zijn meerdere zaken besproken) en er valt uit de notulen van het overleg totaal niet te herleiden op welk moment dat dan gezegd zou zijn.
Dat vind ik zo irritant! Eerst hele paniek, mij en mijn afdeling van wanbeleid beschuldigen en hoog van de toren blazen en puntje bij paaltje, kan niet eens vermeld worden wie de opmerking dan gemaakt zou hebben, laat staan dat duidelijk gemaakt wordt wat de opmerking precies is. En ik snap best dat het kan voorkomen dat je iets niet volledig meekrijgt en dat je daardoor verdere opheldering wilt, maar dan wel normaal en rustig en niet mij afblaffen op basis van zoiets vaag.