Sevenof9 Vulpen Klopt, mijn dochter is nog hartstikke jong, ze is net 8 geworden. Ik denk ook niet dat de huizenmarkt er iets mee te maken heeft Ysabella. Ze heeft doordat ze hb is wel vaker dit soort dingen. Ze heeft al heel jong op conitief niveau begrip van dingen, die ze emotioneel nog totaal niet kan overzien. Ze heeft door dat kinderen als ze volwassen worden het huis uit gaan en ziet tot in detail wat het voor gevolgen heeft voor haar dagelijks leven als ze niet meer bij ons woont. Dat laatste kan ze emotioneel echter totaal nog niet aan, want ze heeft niet de emotionele ontwikkeling van een 15-jarige.
Ik reageer inderdaad altijd ongeveer zoals @Sevenof9 zegt. Dat dat pas gebeurt als ze volwassen is en dat mensen als ze volwassen zijn zelf graag uit huis wìllen, omdat ze het dan fijn vinden om zelf alle beslissingen te kunnen nemen over hun eigen leven. Dat we haar heus niet ineens het huis uit zullen zetten terwijl zij nog bij ons wil wonen, maar dat we haar daarbij gaan helpen tegen de tijd dat zij zelf het huis uit wìl. Dat dat niet iets is wat papa en mama over haar beslissen, maar dat dat iets is waar we samen met haar over zullen nadenken en gezamelijk beslissingen over nemen. Dat ze niet hoeft te verhuizen zolang ze niet wil. Dat ze als ze eenmaal uit huis is altijd nog welkom is om op visite te komen of te logeren, graag zelfs! Enz.
De laatste keer dat ik dit met haar had besproken, was ze daar echt door gerustgesteld en heeft ze het er een hele tijd niet meer over gehad. Maar nu kwam het dus weer een kwer naar boven. Het is soms gewoon vermoeiend om dit gesprek met haar te voeren en zeker om half 8 's ochtends, terwijl je je eigenlijk moet klaarmaken voor school. 😏