Ik begin me steeds meer te irriteren aan mijn schoonzusje (vrouw van m’n broertje). Die is met sommige dingen nog zo onvolwassen voor een vrouw van 32... Ik snap dat je geen beeld bij mijn leven hebt maar hou eens een keer op met je ‘oplossingen’ en oordelen. Ze is zelf pas op haar 25e het huis uit gegaan, met m’n broer gaan samen wonen en ze hebben een kinderloos leven met werk, hobbies en vrienden. Veel uitjes en vakanties, druk sociaal leven. Laatst gingen we uit eten, en ik was in de auto m’n portemonnee aan het zoeken.
‘Ja jij bent wel vaak iets kwijt. Het helpt als je dingen een vaste plek geeft.’ Ja muts, zo werkt het niet altijd.
Ze moet ook altijd zeggen dat mijn kinderen zo druk zijn en ze het wel leuk maar ook vermoeiend vind als die bij m’n ouders zijn. Zo druk zijn ze helemaal niet, het zijn gewoon kinderen. Ook vind ze dat je alles kunt aanleren met opvoeden. En begint er weet ik hoe vaak over dat ze zelf absoluut geen kinderen wil. Alsof ik haar van het tegendeel zou willen overtuigen. Heel vermoeiend.