Liekje81 ik begrijp je. Hier draait ook alles om de oudste, al heeft hij nu die ouder is wel momenten dat hij uren kan spelend knutselen enz. Hopelijk gaat dat nog komen bij jullie.
Onze oudste heeft nu therapie waar ze hem met spelletjes gaan uitlokken tot rood. Is die rood moet die zichzelf weer groen maken. We praten hier dus ook in kleuren maar ook van ons zelf naar hem toe. Mama is nu oranje, ik vind het niet fijn wat je doet bladibla. Gaat die door zeg ik wordt bijna rood, wil je dat? Nee enz. En dan in onze situatie het belangrijkste...Hoe denk jij dat je mama weer groen kan maken? Meestal zegt die dan, ik moet rustig zijn, netjes doen, niet schreeuwen.. noem maar op.
T vraagt zoveel energie van ons dat we soms ook gewoon de weg kwijt zijn en alles weer verliezen qua aanpak. Dan zie je ook direct dat t weer de foute kant op gaat en hij niet wat waar de grens ligt voor hemzelf en voor een ander.
Het belangrijkste is het beschermen van je kind...voor alles en iedereen. Maar hoe bescherm je je kind als je kind het grootste gevaar voor zichzelf is? Nou daar hebben wij dus ook hulp voor.
Wil je nog zoveel meer vertellen maar dan typ ik morgen nog. Voor nu een rustige avond voor je alleen en morgen weer een nieuwr dag 💋