Trees ik oordeel daar nooit over. Zei dat vaak ook juist in die topics want ik vind het echt eerste wereld gezeik. Disneyprints zijn ordinair en laatst iemand die zich schaamde om over straat te gaan met haar oppaskindje want die had iets aan wat zij echt niet vond kunnen (ik weet niet meer wat, sokken in sandalen of zo).
Maar wat ik vaak zie zijn moeders die leren over de haren van hun zonen; hoevaak ze naar de kapper moeten, welke haarproducten ze nodig hebben enz. Maar nauwelijks vaders die leren over de haren van hun dochters. Kunnen geen staartjes maken, weten niet hoevaak ze naar de kapper moeten, laat staan dat ze een afspraak maken. (Ze zijn er uiteraard wel hoor!) En men vind dat prima. Ieder zijn/haar rol zeggen ze dan. En tuurlijk, prima uiteraard dat ieder zijn/haar rol heeft, maar voor moeders is het vaak deze rol + 100 andere rollen waar - als het niet gebeurd / niet juist gebeurd volgens de regels van het milieu - dat zij erop aan wordt gekeken.
Als een man het doet is het super (wát een top vent!), maar als je man het niet doet (want tja, het is een man tenslotte) dan komt het dus op jou neer en ‘moet’ jij het gewoon doen. (Dan is wel opeens gewoon en normaal ipv super en topper!)
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, ik ben er niet zo gevoelig voor. Maar ik zie het wel veel gebeuren en voor teveel moeders is het nog zo’n (nutteloze) bal die ze hoog moeten houden.