Blue Maar dan werkt het toch averechts om alle goedkope producten uit het assortiment te halen en/of te verdubbelen in prijs? Het is dat ik geen geschikt alternatief in de buurt heb, want ik zou bijna zeggen dat ik dan wel gewoon naar een andere supermarkt ga op die manier.. eentje die wel gewoon nog vla verkoopt waar je niet op hoeft te kauwen zeg maar 😅
Wel interessant om te weten, dankjewel voor je uitleg! Ik ben echt een impulsaankoper, mij hebben ze er wel mee. Maar ik buk wel! 😅
Vulpen dat is ook stom zeg..
Wat betreft het vlees, ik denk niet dat het zo werkt. Ik denk dat veel mensen juist eerder voor andere soorten vlees zullen kiezen (denk aan diepvries, conserven etc) waardoor de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter gaat worden en dat qua gezondheid ook duidelijke gevolgen heeft. Dat is natuurlijk al heel lang zo (prijzen van verse groenten en fruit vergeleken met suiker en junkfood), maar gezond eten wordt op die manier steeds onbetaalbaarder.
Ik heb even gekeken op de app, maar de vegetarische schnitzels zijn 4 voor 5,99, terwijl ik vanmiddag 2,99 betaald heb voor 4 kip schnitzels. Ter vergelijking: 4 diepvries burgers zijn 1,79 😬
Je kan natuurlijk de prijzen van vlees flink omhoog gooien, zodat de 5,99 burgers uiteindelijk de goedkoopste optie gaat worden, maar misschien moet er gewoon eerst gekeken worden naar betaalbare alternatieven voor ieder inkomen zodat iedereen ook toegang heeft tot die voedingsstoffen.