iMoeder ik zou juist nu in de tussenfase wat 1 op 1 dingen met je jongste doen. Voor je het weet is hij 11

iMoeder Ik zocht meer naar wat je zelf doet als de kinderen zichzelf vermaken, maar je niet helemaal zelf je ding kan gaan doen in de vorm van weg gaan.

Ik zou dan lezen, schrijven, puzzelen, fotoboeken maken, tuinieren, Sims installeren en spelen, alles wat ik nu te weinig tijd voor heb 😉

iMoeder Ik zocht meer naar wat je zelf doet als de kinderen zichzelf vermaken, maar je niet helemaal zelf je ding kan gaan doen in de vorm van weg gaan.

Aaaah oké ik heb geloof ik gewoon de vraag uit de topic titel beantwoord 😛 Maar wat ik zelf doe:

• lezen
  • hobby's zoals foto's maken, schilderen
  • iets nieuws leren
  • wandelen

Ik denk dat het heel erg ligt aan wat jij leuk vind. Ik zou zeggen: kies een hobby en ga daarmee aan de slag. Is er iets dat je altijd al had willen doen/kunnen/leren?

En niks doen/hangen mag ook. Dat heb je ook wel verdiend na jarenlang elk weekend je kinderen bezig houden 🙂

Varieert hier enorm, maar even denken wat ik de afgelopen weekenden heb gedaan...

Lezen, wandelen, hardlopen, bakkie doen met vriendin/ouders, huishouden (🤔), op m'n gemak boodschappen doen, wat uitgebreider koken.

En ook:
    Klusjes waar ik nooit tijd voor (zin in) heb (schuur opruimen, schutting in de olie zetten) kleding uitzoeken, een wandje schilderen.

Ik kan niet zo goed stilzitten en ben altijd bezig, voornemen is om gewoon wat vaker met een boek in de zon te gaan zitten.

Zodra mijn kinderen elkaar niet meer de tent uitvechten en zichzelf bezig houden. Dan ga ik eerst bijkomen en lekker iets voor mezelf doen.
    Daarna ga ik mijn huis ontspullen.
    Vakanties plannen.
    En fotoboeken maken..

een maand later

Is ook gewoon wat lastig. Hier 12 en 10 en ik merk deze zomervakantie ook echt verschil. Vanmiddag gaan we op visite en naar een Lego winkel.
    Ik heb mezelf vandaag een heel rustig dagje gegeven..fysiek wil niet helemaal iets met tijd van de maand.

Sommige dagen ben ik druk bezig met huis, andere dagen probeer ik te leren en mogen ze gewoon doen waar ze zon in hebben zo ongeveer.. dat betekent voor zoon 6/8 uur computer.. prima.. voor jou ook vakantie. Probeer ze wel mee te nemen met wandelen, dan nemen hun vaak de step. (Ik loop normaal gesproken vrij vlot en veel met hond, dus step vinden ze prettig).
    Maar t is gewoon meer doen voor jezelf ipv met de kinderen..

Probeer wel af en toe een filmpje of spelletje met ze te doen, maar veel samen doen vinden ze gewoon niet leuk meer.

Sevenof9 En niks doen/hangen mag ook. Dat heb je ook wel verdiend na jarenlang elk weekend je kinderen bezig houden 🙂

Ik ben alleen niet zo goed in niks doen. Daar ga ik me al snel heel vervelend van voelen.

Voor nu ben ik wat meer aan het gamen. En ik doe nu wat werkzaamheden in de guild waar ik bij zit. Die is de afgelopen tijd erg gegroeid en dat is erg leuk. (Ik ben ik gevraagd om officer te worden.) En ik lees weer wat meer. Probeer wat in huis en in de tuin te doen. Misschien dat de inspiratie voor meeslepende dingen later nog komt.

Famofthree Beetje hetzelfde als bij mij dus. Mijn jongste wil nog wel mee naar vanalles met mama. Die andere twee niet meer. Behalve als we gaan shoppen, daar vind ik normaal niks aan maar met dochter is dat wel leuk. Vooral omdat zij dat heel leuk vind.

• [verwijderd]

Ik vind het momenteel ook even lastig. We zijn nu iedere dag thuis vanwege de vakantie, en ik ben de afgelopen week vooral met M op pad geweest. Vroeg aan F of zij ook een dagje met mij iets wilde doen, en zo ja, wat dan? Haar antwoord: ik wil eigenlijk gewoon het liefst met rust gelaten worden zodat ik kan lezen.
        Gezellig 😅

Ik ga de was dus maar doen vandaag. Spannend.

Famofthree Probeer wel af en toe een filmpje of spelletje met ze te doen, maar veel samen doen vinden ze gewoon niet leuk meer.

Hier zijn ze ook 10 en 12 (j/m) en trekken ze juist in een vakantie veel met elkaar op. Ze zijn wel altijd heel close geweest hoor. Dit schooljaar gaat de oudste naar het VO, denk dat er dan wel iets gaan veranderen... 😊

Deliana Wat leuk zeg. Mijn oudste en de middelste trekken de laatste tijd ook ineens naar elkaar toe. Die schelen best veel. Dochter is 11, oudste is 17. Maar die hebben elkaar ineens gevonden in een anime hobby en qua muziek smaak. Dus die hangen nu wel eens samen op 1 van hun kamers om te babbelen en samen filmpjes te kijken. Heel schattig. 🥰

Deliana

Zoon gaat nog jaartje groep 8 doen en dochter is iets versneld en gaat volgend jaar dus ook naar groep 8. Dus die verandering komt bij mij volgend jaar pas echt 🤯😲