Ik baal er zo van dat t hele gebeuren met de aannemer mij zo veel kost. Zodra dat weer "actueel" wordt doordat er een afspraak aankomt ofzo, sta ik weer helemaal in stressmodus.
Maandag zouden ze na 7 maanden en al eerder een niet-nagekome-afspraak eindelijk komen, weer niemand. En toen mijn vader belde om te vragen of ze nog kwamen had die eikel het lef om over de openstaande facturen te beginnen ipv de verwarming die niet werkt of het feit dat er 2 mensen hier hadden moeten zijn.
(we hebben na heel veel gezeik en omdat er geen indicatie kwam op welke termijn dingen opgelost worden gezegd dat alle toen openstaande facturen voor de helft betaald werden en de rest als het opgelost is)
De reactie van mijn lijf is zo heftig en zo frustrerend, ik heb elke keer als ik het er over heb, er iets van lees of wat dan ook hartkloppingen.
(de komende alinea is alleen maar geratel over de inhoud van het gezeik, maar ik wil het even proberen van me af te schrijven)
Wat betreft de verwarming is mijn oom (CV installateur) van mening dat het aan de verwarming ligt en de vloerverwarmingmeneer van mening dat het aan de CV ketel ligt, en alsof dat niet frustrerend genoeg is wordt er gewoon niet gecommuniceerd. De man van de vloerverwarming is 3 weken geleden geweest, vindt 3 problemen waarvan 2 op te lossen; de laatste zou hij over gaan overleggen met de leverancier. Dus mijn vader vraagt aan de aannemer maandag wanneer we een antwoord krijgen, we hadden al meerdere keren gebeld, geappt en gemaild. "Ja ik had je bericht gezien. Maar t ligt aan de cv ketel"
Ten eerste; zou je niet eens reageren dan als je die berichten ziet?!
Ten tweede, hebben wij toen gezegd dat we een onafhankelijk bedrijf erbij gingen halen en dat de kosten verrekend gaan worden als blijkt dat aan de verwarming ligt. Toen zei hij dat hij zou overleggen en dezelfde dag nog contact opnemen. Gebeurde ook niet, maar de volgende dag kreeg ik een mail met uitleg van de loodgieter waar hij zegt dat het probleem zit. Vervolgens was mijn oom boos want hij vindt dat verhaal onzin is, maar nu hebben we in ieder geval iets van informatie en gaan we dus een onafhankelijk bedrijf erbij halen.
Morgen komen ze nu als het goed is wel de buiten deur drangers plaatsen, zodat man zonder hulp naar buiten en binnen kan. En de onderdelen van de kozijnen afmaken die nog niet kloppen.
En dan komt 's middags de wijkcoaches van de gemeente praten over deze hele shitzooi. Ze raden nog steeds mensen aan om met deze aannemer in zee te gaan. Als je iets zegt over een aannemer of wat dan ook dan is het "tja t is overal zo momenteel" want blijkbaar is de huidige situatie een excuus voor alles en iedereen om NUL verantwoordelijkheid te nemen nog. En als je dan afhankelijk bent van andere mensen en instanties dan mag je compleet in de stront zakken en het boeit niemand.