Hopsatee wat ontzettend vermoeiend. Ik herken het van eerdere periodes dat ik mij niet oké voelde. Zodra ik somber werd, werd ik ook dwangmatig. Met name gericht op het huis. Niet zo zeer qua opvoeding, maar alles moest dan perfect zijn ik huis en de tuin. Elk vlekje, krasje, onregelmatigheid moest dan worden weggewerkt. Hoe meer ik thuis was, hoe erger.
Overigens heb ik de afgelopen maanden ook regelmatig de drang gevoeld, maar het ‘voordeel’ is dat ik nu fysiek gewoon niet in staat ben om uiting aan die drang te geven. Ik merk dat het gevoel nog wel opkomt, maar dat deze nu steeds sneller uitdooft. Icm een best wel slechte schoonmaakster, die regelmatig ook nog een week overslaat, is dit zeg maar maximale exposure voor mij. Ik hoop dus als ik straks verder herstel dat dit wel een blijvertje is en dat ik straks niet weer in deze valkuil trap op mijn slechtere momenten.
Volgens mij ben je al op weg om er wat aan te doen. Ik denk zelf dat het om het volgende gaat. Bewustwording en herkennen van het patroon, het waar het lukt de drang zoveel mogelijk negeren en een alternatief zoeken om op dat moment te doen. Onderzoeken waar je op dat moment echt behoefte aan hebt. Misschien juist een knuffel, tijd voor jezelf, een wandeling etc. Straks als je hulp hebt samen onderzoeken waar deze patronen vandaan komen, wat maakt dat je controle wil hebben en waarom juist op deze momenten, deze patronen gaan bewerken etc. Oh en het tijdens dit proces niet erg vinden dat het af en toe gewoon even niet lukt en dat je fouten mag maken.