LilyMilie Maar het zal wel goed voor hem zijn, hij gaat goed op het ritme van school
Dit idee heb ik hier ook. School is best een 'ding' altijd maar het ritme is wel goed voor ze. Hopelijk is Robbie snel gewend. Wel fijn, dezelfde juf en begeleider. Hopelijk scheelt dat in de overgang van vakantie naar het schoolse leven.
LilyMilie Hoe kwamen jullie erachter dat ze (zo) slecht zag?
Ze haat lezen hahaha. Nu is dat deels karakter (als in: de wereld moet veroverd worden dus waarom zou je in vredesnaam stil op de bank zitten een boek lezen?!) maar ze gaf aan dat ze snel moe wordt van lezen. Ik heb zelf heel slechte ogen en ken die vermoeidheid van het kijken zonder bril, dus toch maar even naar de orthoptist geweest. Ze blijkt een kleine scheefstand - naar buiten - van beide ogen te hebben. Als je gewoon naar haar kijkt valt dat niet op, maar dat, icm met een kleine plussterkte, maakt waarschijnlijk dat lezen (waarbij de ogen dus juist naar binnen moeten) voor haar net wat vermoeiender is en dus niet leuk.
Nu is het niet zo dat ze sinds ze haar bril heeft opeens Kant verslindt, maar ik merk dat ze 'm regelmatig uit zichzelf op zet dus blijkbaar is het prettig? Het is op proef en naar eigen inzicht mag ze 'm dragen (alleen voorlopig βverplichtβ met lezen en rekenen enzo), dus we kijken gewoon even hoe dit uitpakt. Het is sowieso heel schattig en wijs. π€
LilyMilie Ik hoop ook dat ze veel proefjes gaan doen dit jaar!
Jaa hoe leuk!?! Ik denk dat ze de vragen lekker bewaart voor thuis haha, maar ik hoop echt dat het wat inspirerender wordt dan afgelopen jaren. Heb goede hoop π