In dezelfde lijn, dit jaar heeft school het anders gedaan. Er was een inloopbijeenkomst waar de kinderen dan hun eigen stukje mochten vertellen en dan was de juf/meester aanwezig voor vragen. Op zich helemaal prima, denk ik, want wij zijn niet geweest. Dat was niet uit desinteresse, maar vanwege de timing. We kregen de week van tevoren de uitnodiging en de bijeenkomst was op woensdagmiddag van 4 tot 5. En ja, dan kan ik dus niet omdat ik werk en ook meestal op kantoor werk. Als ik het 4 weken van tevoren weet kan ik vaak nog wel wat regelen, maar 1 week van tevoren staat mijn agenda vol en voor mijn man geldt hetzelfde. Gelukkig kon de gastouder mee, dus mini vond het prima, maar ik vond het vrij vervelend.
Maar we krijgen dus net een poll over deze nieuwe opzet met 2 vragen. De eerste vraag gaat over het tijdstip en daar kan ik 2 antwoorden op geven, deze tijd is prima of liever direct aansluitend aan de schooldag. Maar beide tijden zijn voor mij en man geen optie. Tussen 5 en 6 is misschien nog net te regelen (dan komt 1 van ons rond 17.45 binnenvallen), maar daarvoor niet. Maar die optie kan ik niet meegeven.
Vraag 2 is of ik het waardevol vind. Maar ja, dat weet ik dus niet, want ik heb geen idee wat er nu precies is gebeurd en gezegd, dus misschien was het nutteloos, maar misschien was het heel waardevol. Dat weet ik dus niet!
Pff, ik zou bijna overwegen om terug naar in de ouderraad te gaan ivm dit soort stommigheden. In de vorige groep zaten meer (bijna) fulltime werkende ouders, in de nieuwe groep zitten bijna alleen mensen die het 1,5 kostwinnersmodel of 1 ouder thuis hebben. En daar wil ik verder geen waardeoordeel aan geven, maar alles wat we de afgelopen jaren gedaan hebben om school beter bewust te maken van de onmogelijkheden van dit soort dingen voor werkende ouders (op tijd aangeven van dit soort bijeenkomsten, ook plannen na werktijd, niet altijd dezelfde dag), wordt nu vakkundig weer ongedaan gemaakt voor mijn gevoel.