Vulpen Ik zou dat ook allemaal best willen weten, ik vind alles wat op school gebeurt gewoon waanzinnig interessant 😉
Ik dus helemaal niet. Al die 100 duizend werkschriften, die ze mee naar huis krijgen, gooi ik ook altijd direct weg 🫣. Ik ga braaf 2x per jaar naar het oudergesprek, maar info-avonden sla ik ook al wat jaartjes over. Ze zijn anderhalf uur bezig om informatie te vertellen, wat ook in 5 minuten had gekund. Anderhalf uur stil zitten en de indruk wekken dat je met aandacht luistert, vond ik een te grote marteling. Ik bekijk de sheets wel online op het ouderportaal.
Hier zijn geloof ik ook clubjes voor zwakke lezers om extra leesuren te maken of kinderen die op andere vlakken wat achterlopen of voorlopen en regelmatig apart worden genomen etc. Geen idee waarvoor allemaal, maar ik hoor regelmatig dat kinderen in groepjes structureel ergens apart gaan werken met de ib-er of klasse-assistent.
Vulpen Ik voorzie een grote teleurstelling als vanmiddag blijkt dat de rest van de club haar uitgedachte idee over naam en logo niet zo grandioos vindt als zij😅
Dat is wel heel schattig! Ik hoop er met enthousiasme op haar logo en naam wordt gereageerd. Dochter vindt hier de plusklas best wel saai, dus ik hoop dat het jouw dochter niet tegen gaat vallen. Aan de andere kant, dochter vindt tegenwoordig alles saai, dus ik denk geen betrouwbare bron 😅