Ok even checken hier. Mijn oudste (type mega braaf jongetje 🤣) heeft een vriendje (type brutaal stoer jongetje die alles thuis mag, ouders zijn ook best bijzondere mensen . Als in: bijzondere keuzes wat mij betreft maar ze zijn wel aardig) Mijn zoon kijkt erg tegen hem op. Oudste is 8 en speelt valt mee dit jongetje. Ze wonen hier in de wijk en mijn zoon mag gewoon zelf daarheen.
Vandaag was hij uit school daarheen gegaan.
Komt hij vanavond thuis zegt hij: L mocht vuurwerk afsteken. Ik: hoe bedoel je vuurwerk afsteken) nou gewoon hij had vuurwerk een bak (ik schat in categorie 1 dan) en een aansteker en dat mocht hij afsteken. Ik: hij mocht zelf vuurwerk afsteken? Waar was zijn moeder en vader dan? Ja binnen op de bank. Ik: dus je was buiten met hem en hij stak zelf vuurwerk af. En jij dan? Ja ik niet, ik moest op afstand staan (geloof ik zeker hij was vorig jaar vet bang voor vuurwerk ging zelfs naar binnen)
Maar ik vind hier dus wat van. Ik vind het dus niet gewoon om een 8 jarige alleen op straat vuurwerk te laten afsteken. Al helemaal niet met een vriendje waarvan ik niet eens weet of het wel mag en buiten dat vind ik het sowieso niet nodig dat hij vuurwerk zou afsteken (buiten oudejaarsavond, met ons een knalerwt ofzo, vind ik prima)
Er is verder dus niets gebeurd ofzo maar ik weet niet, ik wil dat dus helemaal niet dat mijn 8 jarige dat doet. Stel ik me aan?