Hier afgelopen week 2 gesprekken gehad.
Gesprek met plusklasjuf was erg positief. Was er 6 weken geleden nog twijfel en wat hiaten, ze heeft het allemaal ingehaald. Methodetoetsen zijn super.
Ze gaat nu weer mee in de plusklas. Laatste weken was dat niet, maar 1 op 1 met plsuklasjuf om te kijken waar ze staat.
Inmiddels in de klas met nog wat anderen bezig aan rekenlab. Is extra werk in de vorm van onderzoekend en ontwerpend leren.
Zo gaan ze vrijdag lunch maken voor de klas. Hebben onderzocht wie wat lust, wat dan handig is om op tafel te zetten zodat iedereen wat lust. Ze gaan er zelf de boodschappen voor doen, afrekenen en lunch maken. Zo leuk.
Dan dus elke dinsdagmiddag in de plusklas en ipv weektaak, mag zij aan de rekentijgers.
Dus al met al klinkt dat heel goed. En heb het idee dat dafne ook met wat meer plezier naar school gaat. Vooral dat Rekenlab vindt ze erg leuk.
Juf heeft wat werkboeken laten zien uit de plusklas en ziet er goed uit. Erg logisch nadendken, redeneren en analiseren. Daar is ze schijnbaar erg goed in.
Eind januari na de cito weer gesprek. Juf kan zich haast niet voorstellen dat ze de cito slecht maakt. Maar zo wel, hebben ze werk aan de winkel. Dan gaat juf de cito met dafne 1 op 1 doen, om te kijken waarom het niet gaat.
Daarnaast is ze 2x geobserveerd door iemand van CJG. Voor dr sociale dingetjes. Dit heb ik aangevraagd wegens gedoe met buurmeisje, die ook bij haar in de klas zit. Aangezien er wel vaker strubbelingen zijn met dat buurmeisje (en merkte ook dat buurmeisje niet zoveel meer mocht spelen met dafne) en dat dat ook weleens voorkomt met andere vriendinnetjes, wilde ik daar toch eens wat mee.
Kwamen ze met 4 man sterk naar dat gesprek, ook juf en ib-er erbij. Dus ik dacht: o jee. 🤭 Maar ook dat was erg positief. Ze is gewoon leeftijdsadequaat in haar sociale dingen, maar wel een kind wat graag dr zin heeft en bepaalt wat ze gaan doen. Nou vinden sommige kinderen dat ook fijn, dat er iemand het voortouw neemt. En als ze dan even niet willen wat dafne wil, zagen ze wel dat ze dat moeilijk vindt, maar wel probeert dan wat anders te verzinnen. Ook zijn ze op school altijd bezig met Kanjertraining, en juf ziet wel dat dafne het dan goed doet, als ze bij juf komen met problemen. Dus dat was ook goed nieuws!
Ik ga wel met die van CJG verder, ik ken haar, we waren samen zwanger en in een Centering Pregnancy groep. Omdat ik toch tegen dingen aan blijf lopen in de opvoeding. Ik zie ook waar dat probleem ligt, maar weet niet goed hoe dat te veranderen. Dus een beetje hulp is fijn. Maar dat hoort verder niet in dit draadje. 😊