Vulpen Nee, wij hebben 3 leraren en momenteel 4 ouders. De directeur sluit aan bij de overleggen, maar is geen lid. Misschien afhankelijk van de grootte van de school?
Koekie83 Mr heeft inspraak, maar werkt (deels) niet op de school, een mr is ouders en leerkrachten. Or-leden zijn werkzaam binnen het bedrijf. Er zijn vast meer verschillen, maar dat maakt een mr van school in ieder geval anders dan de or.
Manque Wel interessant, diversiteit in seksualiteit speelt bij ons helemaal niet zo. Ik weet dat bepaalde zaken wel worden besproken in de les, bijvoorbeeld tijdens de week van de kriebels (ofzo), maar het is een beperkt issue op zich. Wel is er bij ons veel aandacht voor inkomensverschillen, gezins-stabiliteit, diversiteit in kleur en afkomst, in ieder geval binnen de ouderraad. Dat zijn bij ons in de buurt zaken die heel erg in het oog springen. Zwarte piet was een interessant issue hier.
Maar ik zou bijvoorbeeld geen enkel homoseksueel of lesbisch ouderpaar op school kennen, midi en mini hebben wel vriendinnetjes (zusjes) met lesbische oma's, maar ik betwijfel of ze dat door hebben terwijl zeker midi daar regelmatig komt.