iMoeder ik lust geen slagroom en ik lust geen boter. En geen melk.
Ik eet Skyr meestal met noten, bessen of fruit. In de zomer vooral met fruit, noten nu weer de afgelopen dagen. Mijn ontbijt is vaak banaan prakken ei en havermout erbij en dan met wortel en dadel in de oven en dan skyr (of kwark)en noten erbij. Of hetzelfde even aanbakken met bosbessen en appel ipv van wortel. Of havermoutpap.
Lunch is meestal iets van wraps met van alles (tuna melt, zalm, kip maar ook net zo vaak wat met restjes van gisteren). Omelet, gevulde salades of gewoon een broodje met geitenkaas of pindakaas of een tosti. Soep ook vaak, crackers met ei of avocado etc etc
En gewoon avondeten. Tussendoor meestal fruit of bijv crackers, nu ook weer vaak noten (was goede tip van trees ik vergat gewoon de optie noten), kaasjes 🤣
Ik wil niet echt dingen als slagroom gaan eten (met name ook omdat ik het niet lust haha) roomboter hebben we inderdaad wel altijd maar dat eet ik dan niet op brood ofzo dat vind ik echt niet te hachelen.
Maar ik ben nu wel de laatste dagen sinds het topic weer vaker handjes noten gaan eten of overal doorheen aan het gooien, vanmiddag avocado op brood gedaan en ik heb net op mijn lijst gezet om van de Skyr en kwark de volle varianten weer te halen. En ik ben nu wat vaker door de dag kleinere porties gaan eten. En dan klinkt kleinere raar maar ik eet normaal al best kleine porties van mezelf en doe eigenlijk vrijwel geen tussendoortjes (niet bewust ik heb gewoon niet zo vaak honger) maar nu doe ik dat dus wel bewust dus dat is ook weer meer , plus ik ben me aan het inlezen over wat je het beste voor sporten kunt eten (koolhydraten) en na sporten en daar ga ik ook mee aan de slag.
Dus met alle tips van hier en een beetje van internet kom ik al wat verder.
Die bouwstenen ga ik ook googelen.