Deliana ik had gisteren gepost dat hij mij helemaal de grond in heeft lopen stampen omdat ik ze zou verwaarlozen door ze niet steeds mee te nemen naar een pretpark etc? I houdt niet van mensenmassa's en drukte. Is gewoon een introvert kind, niet meer dan dat.
Op school zijn er nu dus wat problemen omdat het veel te druk is in de klas en I zich daar niet fijn bij voelt. En daarnaast vind I het spannend om contact te leggen met mensen die I niet kent.
We zijn daar mee aan het oefenen door I steeds opdrachtjes te geven waarbij die moet praten tegen een onbekende, en al beloning kijken we dan een aflevering van diens favoriete animé. Ook een beetje ter voorbereiding op het VO straks, waar die (bijna) niemand kent.
En daarnaast dus gesprekken met een schoolpsycholoog voor handvaten om in de klas mee te kunnen blijven draaien, uit te zoeken wat voor I het beste werkt. I heeft overigens genoeg vriendinnen en verder gaat dat op sociaal vlak prima.
Ex heeft me de hele dag hysterisch lopen appen omdat I in tranen uitbarstte omdat die niet naar de tennisbaan wilde. Want er waren mensen.
I heeft dus ernstige sociale problemen, we een spoedoverleg nodig hebben hoe dat als ouders aan te pakken, er moet een andere psycholoog komen dan die van school want I's reactie was buitenproportioneel. En hij heeft dus het internet afgesloten, want I moest direct alles vertellen wat hen dwars zat, praten met hem en het moest nu opgelost worden voordat het compleet uit de hand gaat lopen en die straks een serieuze angststoornis heeft.
I heeft alleen tegen mij gezegd dat ex diens gevoelens niet serieus nam en die zich niet fijn voelde en naar huis wilde. Maar door zijn extreme zorgen begon ik me dus ook zorgen te maken. Een kind wat ontploft omdat die niet naar de tennisbaan wilde omdat daar mensen zijn, kan inderdaad best zorgwekkend zijn. En omdat het dus op school ook even niet lekker gaat, maakte ik me ook wel zorgen.
Maar ik hoor nu dus het hele verhaal van I.
Die is het hele weekend bewust gemisgenderd, werd continu expres meisje, dochter, jongedame etc genoemd en liep al op eieren. Heeft verschillende keren uitgelegd dat die non binair is, en dat werd continu genegeerd.
En toen bleek dat ex een tennisbaan had gereserveerd pal naast een tribune vol mensen die naar een toernooi kwamen kijken wat op de banen daarnaast plaats vond. Toen I zei dat die dat niet wilde en liever op een ander veld ging tennissen waar het wat rustiger was, heeft ex gezegd dat die zich niet zo moest aanstellen en diens angst onzin was.
Voor I was dat dus de druppel, want na al het gemisgender en 100 keer zeggen dat die niet van massa's houdt, was het gewoon het zoveelste punt waarop die zich niet serieus genomen voelde. Toen is die gaan huilen en heeft die mij geappt.
Geen ernstige psychische stoornis dus, gewoon de druppel van een weekend lang op diens tenen moeten lopen.
Het lijkt dus allemaal een vervolg te zijn van het getreiter van een paar weken geleden. Toen ik dus werd aangevallen omdat wij een rustiger leven prefereren en dat verwaarlozing zou zijn, het getreiter van zijn vriendin via Instagram wat daar op volgde lijkt het alsof ze I nu bewust voor het blok hebben gezet in een mensenmassa.
Het lijkt alsof dat is gebeurd om te bewijzen dat I het best aan kan, maar ik hen die kans ontneem en tekort doe? Maar dat heeft dus niet uitgepakt als verwacht, en nu is I dus degene met de ernstig psychische problemen waar een spoedoverleg over moet plaatsvinden.
Hallo gaslighting... 🙄