Pimpelmeesje ik denk het juist wel, want nu zijn er 20 (?) hokjes, tot dat ze tot de conclusie komen dat er 50 hokjes nodig zijn, en dan klopt het nog niet en gaan ze naar 400 hokjes, totdat iemand zegt: dit schiet niet op, we kappen met álle hokjes, inclusief die van m/v/hetero, want iedereen is gelijk.
Ik denk dat dat de enige manier is om uiteindelijk van de cishet-norm af te komen, wanneer de hokjes-groep groter wordt dan de huidige norm. En daar zijn eerst meer hokjes voor nodig..
Ik zie het zeg maar als een opbouw van iets, wat steeds meer, meer, meer wordt, tot het uiteindelijk ontploft en alles in een klap weg vaagt. Een hokjes-tsunami ofzo.
Een soort celdeling, waarin uiteindelijk alle cellen samen komen als een. Zoiets.
Op dit moment zijn er veel te veel mensen die vasthouden aan cishet om de norm te willen loslaten. Er is nog steeds enorm veel verzet tegen een genderneutrale cultuur, omdat het gewoon de meerderheid is die zich niet wil 'aanpassen aan een kleine groep mensen'. Maar die kleine groep kan alleen groeien door het toevoegen van hokjes.
Als ik kijk naar I, die is als je alle paraplu's (puur genderspecifiek in dit geval, dus even los van pan) mee rekent: lgbtq - transgender - non binair - agender.
Volgens de oude hokjes zou die op basis van gender vrouw moeten zijn en de cis-maatschappij in stand houden. Die ervaart geen genderdysforie (wat vroeger wel een voorwaarde was), maar genderloosheid. Maar omdat er nu wel een hokje-hokje-hokje is waar die in past, valt die alsnog onder de regenboog en maakt die de overstap naar de andere kant. En als de regenboog groter wordt, kan die genoeg tegenwicht gaan bieden voor de cishet-normen en deze uiteindelijk doorbreken. Snap je?
Maar goed, dat is mijn theorie. Ik heb geen glazen bol ofzo 😅