iMoeder maar waarom niet als zij zich daar prettig bij voelt? Jezelf identificeren door middel van je kleding is niets nieuws natuurlijk, dat kan op zoveel manieren.. Het is ook onderdeel zijn van een groep, ergens thuis horen. Misschien dat het voor jou niet te begrijpen is, maar misschien dat er achter jou in de supermarkt iemand stond die ook ace was, daarmee worstelt en ziet dat diegene niet alleen is?
Totaal andere kant op hoor, maar ik heb jarenlang een Harry Potter boodschappentas gehad. Dat heeft me talloze gesprekken opgeleverd met mensen die ik normaal gesproken niet zou spreken. Soms gewoon een blik, een glimlach, even een vriendelijke knik van een wildvreemde. Het geeft herkenning, en bovenal een stukje verbinding.
Ik denk dat zeker wanneer je binnen een groep valt die relatief klein is en qua zichtbaarheid ook nog een ondergeschoven kindje is het best comforting kan zijn om jezelf op zo'n manier subtiel te uiten of dat te zien bij anderen. Als dat meisje zich daar prettig bij voelt, waarom dan niet?