Huggybird ja, kom maar op! 😆
Femkes ja dit verwoord het volledig! I is gewoon een soort Sheldon Coopers fun with flags als het gaat om lgbtq-vlaggen. Verzamel ze allemaal. Laatst kwam die ook aan dat die Aseksueel is. Ja kind, natuurlijk ben je dat, je bent 11! Ik zou meer in shock zijn als je dat op dit moment niet bent 🤦♀️
En daar maak ik me zorgen om, dat die in de zoektocht naar zichzelf en identiteit wat overenthousiast kan zijn, en ik over een paar jaar weer andere voornaamwoorden kan gaan leren. En met de strijd die I dan de aankomende jaren kan gaan voeren, op school, met klasgenoten.. is het niet onnodig ingewikkeld om nu al te doen? Kan die het niet afwachten?
En daar zit dus ook mijn tiktok-vrees, toen ik 11 was, was dat aanbod er niet. Het grootste dilemma van de identiteit was of je team Backstreetboys of team Spice Girls was. En uiteindelijk wordt je volwassen en besef je dat ze beiden helemaal niet zo bijzonder zijn en kijk je er op terug en lach je een keer.. maar dit gaat zo veel verder. Ze verwacht ook dat haar grootouders zich maar aanpassen met de voornaamwoorden, dat iedereen maar bijspringt en omdraait alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Voor I is het dat misschien, maar zo werkt de maatschappij gewoon niet. Die haalt zich zo veel op de hals en ik weet niet of die dat beseft.
Maar daar tegenover staat wel dat ik het niet kan behandelen als een fase en zal moeten respecteren dat het gewoon zo ís. Als ik dat niet doe, raak ik de huidige band met mijn kind kwijt. Misschien blijft het zo, groeit die er alleen maar meer in, en juist met de weerstand die ze gaat tegenkomen in de maatschappij heeft ze een ouder nodig die hen accepteert en onvoorwaardelijk steunt hierin. Ik zal moeten respecteren dat het nu gewoon zo ís, en wellicht over een paar jaar weer respecteren dat het toch niet zo is. Ik kan die niet afwijzen op de mogelijkheid dat het een fase is, maar die is pas 11.. Ze is ook geobsedeerd door ratten en aliens, snap je?
Ik ga wel zo met die praten, kijken hoe het precies zit voor die en proberen zelf ook eerlijk te zijn.
Toch6 wat hierboven gezegd is inderdaad. I voelt zich geen meisje, maar ook geen jongen. Maar het ís ingewikkeld, en eerlijk gezegd ook wel vermoeiend. Bij iedere zin nadenken, ik ben bekaf en het is pas net middag.. ik hoop dat het gaat wennen en uiteindelijk vanzelf gaat 😶
Miek89 ik hou het in mijn achterhoofd, dankjewel 😘